استارت‌آپ Anthropic ، نسل دوم چت‌بات هوش مصنوعی خود را با نام Claude منتشر کرد!

این استارت آپ هوش مصنوعی توسط مدیران سابق OpenAI تأسیس شده, از انتشار نسل دوم چت‌بات هوش مصنوعی خود، Claude 2 خبر داده

مدل زبانی 2 Claude نمرات بالاتری را در امتحانات چند گزینه‌ای، توانایی‌های برنامه نویسی بهتر و مهارت‌های حل مسئله ریاضی نسبت به نسخه اول دارد. این مدل بر اساس داده‌های جدیدتر و با یک context window حاوی ۱۰۰ هزار توکن، می تواند متن های زیادی تولید کند.

طبق نظر کارشناسان در حالی که Claude 2 بهبود پیدا کرده اما هنوز با محدودیت‌هایی روبرو است. مدیران Anthropic اذعان داشته اند که این مدل ممکن است پاسخ‌های بی معنی یا نامربوط را تولید کند. همچنین سوگیری‌های موجود در داده‌های آموزشی‌اش را در خروجی نمایش دهد.

این شرکت ادعا کرده که Claude 2 در ارائه پاسخ‌های صحیح در مقایسه با “Claude 1.3” دو برابر عملکرد بهتری دارد، اما معیارهای خاصی برای ادعا به وضوح تعریف نشده.

Anthropic توصیه می‌کند از استفاده از Claude 2 در موقعیت‌های پر خطر یا برنامه‌های مربوط به سلامت جسمی یا روانی خودداری کنید.

این شرکت قصد دارد به اصلاح مدل‌هاش و جستجو برای راه‌هایی برای قابل درک‌ کردن بیشتر و تنظیم کردن رفتار هوش مصنوعی ادامه دهد. هدف شرکت Anthropic ایجاد الگوریتمی برای خودآموزی هوش مصنوعی و رقابت با شرکت‌های مانند OpenAI در زمینه تولید متن هوش مصنوعی است.

Anthropic بودجه قابل توجهی جمع آوری کرده و قصد دارد برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی خود، سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت های محاسباتی انجام دهد.