اگر به دنبال ابزارهایی برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید و طراحی عکس و کار با چهره به زبان فارسی هستید، این مقاله مناسب شماست. هوش مصنوعی امروزه توانسته است انقلابی در زمینه‌های گرافیکی، تولید محتوا و بسیاری از حوزه‌های دیگر به وجود آورد. اما برای ایرانیان، استفاده از این ابزارها ممکن است به دلیل پرداخت هزینه‌های مختلف ارزی، چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

در این مقاله، یک سرویس معرفی می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی از هوش مصنوعی باکیفیت استفاده کرده و از آن برای مقاصد مختلف، از جمله تولید و طراحی عکس و کار با چهره، بهره مند شوید.

ساخت عکس و تولید متن با هوش مصنوعی

عکاسی و تصویربرداری از همیشه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین عناصر در جامعه بشری بوده است. با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، ابزارهایی که برای کار با چهره و تولید و طراحی عکس با هوش مصنوعی به کار می‌روند، به شدت گسترش یافته‌اند. این ابزارها نه تنها به عکاسان و طراحان امکان می‌دهند تا عکس‌های با کیفیت و جذاب تری ایجاد کنند، بلکه به شرکت‌ها و سازمان‌ها در شناسایی و تحلیل اطلاعات بر روی تصاویر نیز کمک می‌کنند.

اما امروزه کار تولید و طراحی عکس با هوش مصنوعی بسیار ساده تر و با قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌شود یکی از سایت‌هایی که این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد AvalAi است. این سایت هوش مصنوعی فارسی زبان کاربردهای مختلف دیگری نیز در زمینه تولید متن و ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

هوش مصنوعی ساخت عکس و تولید متن avalAi

کار با چهره با هوش مصنوعی

یکی از قابلیت‌هایی که به تازگی به سایت هوش مصنوعی AvalAi.ir افزوده شده «کار با چهره» می‌باشد. برای استفاده از این قابلیت کافیست پس از ثبت نام رایگان به بخش ساخت تصویر بروید. در این قسمت ابزارهای مختلف هوش مصنوعی دیگری نیز مثل تبدیل متن به تصویر، تبدیل تصویر به تصویر و ویرایش و طراحی تصویر نیز وجود دارد. سپس روی ویژگی «کار با چهره» کلیک کرده و در این صفحه عکس مورد نظر خود را که یک چهره مشخص در آن وجود داشته باشد را بارگذاری کنید.

برای نوشتن دستور و یا پرامپت مورد نظر، سمت راست تصویر در قسمت «دستور» را بنویسید و توصیف کنید که این چهره در چه حالتی و فضایی تغییر کند.

برای انتخاب سریع تر و راحت تر می‌توانید از استایل‌های آماده که در زیر کادر «دستور» به نام «انتخاب استایل» قرار دارد استفاده کنید. در این قسمت بیش از ۵۰ نوع استایل مختلف و شخصی سازی شده مانند «استایل‌های طرح ۳ بعدی، آنالوگ، انیمه، سینمایی و …» وجود دارد که با انتخاب هرکدام به صورت پیشرفته‌تر می‌توانید چهره مورد نظر خود را طراحی کرده و تغییر دهید.

تغییر چهره با هوش مصنوعی

امکانات و تنظیمات پیشرفته

برای کسب تجربه بهتر از کار کردن با این مدل‌های هوش مصنوعی ساخت عکس می‌توانید از طریق پنجره تنظیمات پیشرفته  طراحی‌ها را کاملا شخصی سازی کنید مثل تغییر ابعاد تصاویر برای تولید و طراحی و افزایش یا کاهش تعداد مراحل گام «که در صورت افزایش مدل ‌هوش مصنوعی خلاقیت بیشتری در مرحله تولید به اجرا می‌گذارد اما زمان تولید طولانی تر خواهد شد»

قسمت دیگر تنظیمات پیشرفته «دستور سلبی» می‌باشد که در این کادر ویژگی‌ها یا شرایطی را که می‌خواهید در تصویر وجود نداشته باشد را به مدل دستور می‌دهید.

پس از تولید عکس می‌توانید آن را دانلود کرده و یا حذف نمایید و تصاویر تولیدی در قسمت گالری اکانت شما قابل مشاهده و مدیریت است.

چگونه از AvalAi استفاده کنیم ؟

برای بهره‌مندی از ابزارهای رایگان هوش مصنوعی، ابتدا به وب‌سایت رسمی AvalAi مراجعه کنید. سپس به بخش ورود/ثبت‌نام در منوی بالایی سایت بروید. اگر حساب کاربری ندارید، برای اولین بار بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. در دفعات بعدی، با کلیک بر روی گزینه ورود، به پنل کاربری خود وارد شوید همچنین اگر قصد ثبت نام ندارید از قسمت ویژه «مهمان» می‌توانید از امکانات سایت استفاده کنید.

می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن در AvalAi ثبت‌نام کنید. اگر از سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) استفاده می‌کنید، می‌توانید از گزینه اتصال مستقیم به این سرویس استفاده کنید. سپس یک رمزعبور انتخاب و وارد کنید. پس از تایید کد اعتبارسنجی، به پنل کاربری خود وارد شده و از امکانات مختلف AvalAi بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

AvalAi یک سرویس هوش مصنوعی فارسی است که امکاناتی از جمله تشخیص عکس، ترجمه، و دو مدل زبانی را برای شما فراهم می‌کند. برای بهره‌مندی از این امکانات به‌صورت رایگان، کافی است به وب‌سایت رسمی AvalAi مراجعه کرده و نام‌نویسی کنید. از همراهی شما تا انتهای مقاله سپاسگزاریم و امیدواریم که از این مطالب بهره‌مند شده باشید.