شرکت مایکرواستراتژی،با خرید ۴۶۷ بیت کوین دیگر، کل موجودی بیت کوین‌ خود را به عدد ۱۵۲٬۸۰۰BTC (حدود ۴.۵ میلیارد دلار) رسانده است. این شرکت همچنین قصد دارد ۷۵۰ میلیون دلار سهام خود را برای خرید بیشتر بیت کوین و سایر اهداف عمومی شرکت بفروشد.

مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین هولدرای شرکت بیت کوین در ایالات متحده است. در سه ماهه دوم با افزایش قیمت بیت کوین توانست به سودآوری بازگردد و از سال ۲۰۱۷ شروع به خرید این ارز دیجیتال کرده است. این شرکت بر این باور است که بیت کوین یک دارایی ارزشمند است و می‌تواند در بلند مدت ارزش خود را حفظ کند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، مایکرواستراتژی توانست مجددا به سودآوری بازگردد. درآمد خالص ۲۲.۲ میلیون دلاری نسبت به ضرر خالص ۱.۱ میلیارد دلاری دوره سال قبل، یک نتیجه بسیار مطلوب محسوب می‌شود. مجموع درآمدهای این شرکت در حدود ۱۲۰ میلیون دلار است که نسبت به سال قبل عمدتا ثابت مانده است.

بخش عمده‌ای از این تغییر ناگهانی به دلیل زیان نسبتا کمتر کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتال به میزان ۲۴.۱ میلیون دلار در سه ماهه گذشته، در مقایسه با ۹۱۷.۸ میلیون دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بود.

قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال به شدت نوسان داشت و بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۷۰۰ دلار حرکت کرد. بخش قابل توجهی از این افزایش قیمت در اوایل ژوئن با ثبت درخواست‌های چندین شرکت سرمایه‌گذاری برای ایجاد صندوق ETF اسپات بیت کوین مربوط می‌شود.

خرید اخیر مایکرواستراتژی از بیت کوین نشان می‌دهد که این شرکت به این ارز دیجیتال اعتقاد دارد و قصد دارد سهم خود از بیت کوین را در بلند مدت افزایش دهد. این خبر می‌تواند برای سایر سرمایه‌گذاران بیت کوین نیز دلگرم‌کننده باشد و نشان دهد که این ارز دیجیتال همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی است.

اندرو کانگ (Andrew Kang)، مدیر مالی مایکرواستراتژی گفت:

دارایی بیت کوین شرکت ما تا ۳۱ جولای ۲۰۲۳ (۹ مرداد) به ۱۵۲٬۸۰۰ بیت کوین افزایش یافته است؛ با اضافه شدن ۱۲٬۳۳۳ بیت کوین در سه ماهه دوم، این میزان از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، بیشترین افزایش دارایی در طول یک فصل بوده است.

کانگ اعلام کرد از پول نقد حاصل از عملکرد این شرکت برای افزایش موجودی بیت کوین در ترازنامه استفاده کرده است. این اقدام با هدف ارائه یک دیدگاه امیدوارکننده در مورد سودآوری و گسترش شفافیت در زمینه حسابداری و قانونگذاری بیت کوین انجام شده است.

در مصاحبه‌ای با شبکهٔ بلومبرگ در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد)، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی، از اقدامات اخیرِ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) حمایت کرده است. وی معتقد است که این اقدام در نهایت به نفع بیت‌کوین خواهد بود و بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی است که توسط گری گنسلر، رئیس SEC، از فهرست اوراق بهادار حذف شده است. در نتیجه سیلور آراء مثبتی دربارهٔ آیندهٔ بیت‌کوین و تأثیر اقدامات SEC بر روی آن دارد. این نشان می‌دهد که بیت کوین دارایی واقعی است و نه یک اوراق بهادار. سرمایه‌گذاران برخی نیز از اقدامات اجرایی SEC برای بیت کوین استقبال کرده‌اند و این امر به ثبات بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

مایکرواستراتژی سهام خود را به فروش می‌رساند تا بیت کوین بیشتری خریداری کند.

این شرکت در سه ماهه اخیر ۱۲٬۳۳۳ بیت کوین به ارزش ۳۴۷ میلیون دلار و از ۳۰ جولای (۹ مرداد)، ۴۶۷ بیت کوین دیگر نیز به قیمت ۱۴.۴ میلیون دلار خریداری کرده است. در نتیجه، کل موجودی بیت کوین آن با قیمت‌های فعلی حدود ۴.۵ میلیارد دلار است.

از طرفی مایکرواستراتژی در ۱ آگوست (۱۰ مرداد) پرونده ای جداگانه برای SEC ارسال کرده است. این شرکت فاش کرده که قصد دارد ۷۵۰ میلیون دلار سهام خود را برای خرید بیت کوین و سایر اهداف عمومی شرکت بفروشد.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۷۹٪ افزایش قیمت داشته است. قیمت سهام مایکرواستراتژی نیز در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی ۱۴۰۱) از ۱۴۵.۰۲ دلار برای هر سهم، حدوداً ۲۰۰٪ افزایش یافته و به ۴۳۴.۹۸ دلار رسیده است.

تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری برنبرگ کپیتال (Berenberg Capital) در ماه جولای (تیر ماه) چشم‌انداز صعودی را برای مایکرواستراتژی منتشر کردند. آنها اشاره کردند که رالی صعودی احتمالی ناشی از هاوینگ آتی بیت کوین ممکن است باعث افزایش قابل توجه قیمت سهام این شرکت تا ۵۱۰ دلار شود.