هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای در حال تحول و تغییر صنایع مختلف است، و یکی از زمینه‌هایی که این فناوری تأثیر قابل توجهی داشته است، زمینه تولید تصویر است. ابزارهای زیادی برای ساخت عکس با هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند متن را به تصویر تبدیل کنند. این ابزارهای هوش مصنوعی راه عالی‌ای برای انتقال ایده‌ها یا مفاهیم به تصویر فراهم می‌کنند و می‌توانند این کار را در زمان کوتاهی و حتی با استفاده از گوشی هوشمند انجام دهند.

با توجه به تعداد زیاد این ابزارها، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک از سایت‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی بهترین است؟ در این متن، فهرستی از بهترین مدل‌های تولید عکس با هوش مصنوعی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

بهترین ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزار تولید عکس با هوش مصنوعی، یک ابزار قدرتمند است که از آن می‌توان برای ایجاد تصاویر واقعیت نمایی استفاده کرد. این ابزارها بر پایه الگوریتم‌های یادگیری عمیق عمل می‌کنند که با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگی که شامل تصاویر و توضیحات مربوط به آنها است، آموزش دیده‌اند.

با استفاده از امکانات موجود در این ابزارها، به راحتی می‌توانید تصاویری از مناظر طبیعی، حیوانات، اشیاء، شخصیت‌ها، مدل‌های سه‌بعدی، و حتی هر آنچه که به ذهنتان می‌رسد، ایجاد کنید و آنها را با جزئیات و تنظیمات مختلف ویرایش نمایید.

هوش مصنوعی OpenDalleV1.2

مدل هوش مصنوعی تولید عکس OpendalleV1.2 بهترین پلتفرم ساخت عکس با هوش مصنوعی است که به تمامی کاربران دسترسی لازم برای ساخت تصاویر گوناگون (در سبک‌های متفاوت) ارائه می‌کند. تفاوتی ندارد تمایل دارید که از جزئیات بیشتر در طراحی تصویر شما استفاده شود؛ چون OpendalleV1.2 توانایی خلق تصاویر با جزئیات بالا دارد.

لازم است برای اشاره به دیگر مزایای OpendalleV1.2، به رشد روزافزون آن اشاره کنیم. این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی، همواره از بازخورد کاربران خود یاد می‌گیرد و تلاش می‌کند بهترین نتیجه ممکن را به آن‌ها نمایش دهد.

البته برای استفاده راحت تر و رایگان از این مدل هوش مصنوعی می‌توانید از پلتفرم Chat.AvalAi.ir نیز استفاده کنید.همچنین استفاده از این مدل هوش مصنوعی و ساخت تعداد دفعات تولید عکس در پلتفرم AvalAi نامحدود می‌باشد.

ساخت تصویر با هوش مصنوعی                                                                                حال عکس را دانلود کرده و آن را با کیفیت بالاتر مشاهده می‌کنیم

ساخت تصویر با هوش مصنوعی فارسی

پرامپت نویسی

برای تولید این عکس این پرامپ را نوشتیم :

“نقاشی رنگ روغن از یک ماشین پرنده مکانیکی ساعتی از دوره رنسانس، نقاشی دیجیتالی فوق العاده، هنر شگفت انگیز، ایستگاه هنری 3، واقع گرایانه”

با هر دستور جدید و با تغییرات بخش پیشرفته یک عکس جدید دریافت می‌کنید حتی اگر پرامپت‌های شما یکسان باشد!

برای نوشتن دستور و یا پرامپت مورد نظر، سمت راست تصویر در قسمت «دستور» را بنویسید و توصیف کنید که این چهره در چه حالتی و فضایی تغییر کند.

برای انتخاب سریع تر و راحت تر می‌توانید از استایل‌های آماده که در زیر کادر «دستور» به نام «انتخاب استایل» قرار دارد استفاده کنید. در این قسمت بیش از ۵۰ نوع استایل مختلف و شخصی سازی شده مانند «استایل‌های طرح ۳ بعدی، آنالوگ، انیمه، سینمایی و …» وجود دارد که با انتخاب هرکدام به صورت پیشرفته‌تر می‌توانید چهره مورد نظر خود را طراحی کرده و تغییر دهید.

پرامپت نویسی هوش مصنوعی

تنظیمات پیشرفته

برای بهره‌برداری از تجربه بهتر در کار با مدل‌های هوش مصنوعی برای ساخت عکس، می‌توانید از امکانات و تنظیمات پیشرفته استفاده کنید. از طریق پنجره تنظیمات پیشرفته، می‌توانید طرح‌ها را به‌طور کاملاً شخصی‌سازی کنید، از جمله تغییر ابعاد تصاویر برای تولید و طراحی، و همچنین افزایش یا کاهش تعداد مراحل گام که در صورت افزایش، مدل هوش مصنوعی بیشتری در مرحله تولید خلاقیت بیشتری به‌کار می‌گیرد، اما زمان تولید طولانی‌تر خواهد بود.

قسمت دیگری از تنظیمات پیشرفته، «دستور سلبی» است که در این قسمت می‌توانید ویژگی‌ها یا شرایطی را که نمی‌خواهید در تصویر حضور داشته باشد، به مدل دستور دهید.

پس از تولید عکس، می‌توانید آن را دانلود کرده و یا حذف نمایید، و تصاویر تولیدی در قسمت گالری اکانت شما قابل مشاهده و مدیریت است.

برای اطمینان از بهترین کیفیت خروجی عکس‌هایتان از این پلتفرم، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

1. توضیحات طولانی و پیچیده را وارد نکنید؛ به جای آن، به طور مختصر و مفید توضیح دهید.
2. سبک دقیق موردنظر خود را وارد کنید تا دقیقاً آنچه را می‌خواهید بدست آورید.
3. در زمان خروجی، امکان حذف ایرادات برای شما وجود دارد؛ بنابراین، اگر نیاز به اصلاحات دارید، آن‌ها را انجام دهید.

Midjourney

برای معرفی بهترین سایت ساخت تصویر با هوش مصنوعی، می‌توانیم به سایت Midjourney هم اعتماد کنیم. بعد از اعمال دستور شما به سایت، به سرعت عکس‌های مورد نیاز شما را در کمترین زمان دریافت خواهید کرد.

اما نباید از نقاط ضعف این هوش مصنوعی غفلت کرد؛ به‌ویژه مهم‌ترین آن که گاهاً خروجی‌های با کیفیت پایینی را ارائه می‌دهد.

در Midjourney، کاربران برای مدتی رایگان به این سرویس دسترسی دارند و پس از استفاده از یک بازه زمانی و تعداد معینی از تصاویر، نیاز است که از بین پلن‌های موجود انتخاب کنند و هزینه را پرداخت کنند تا بتوانند مجددا از این سرویس استفاده کنند. حداقل قیمت پلن‌ها ۱۰ دلار و حداکثر قیمت آنها ۶۰ دلار است.

پرامپ‌های جالب و پرکاربرد برای تولید عکس با هوش مصنوعی

برای تولید عکس و یا متن با هوش مصنوعی باید پرامپ مناسبی را انتخاب کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم

در اینجا چند نمونه پرامپت مناسب و کاربردی برای شما آورده ایم که میتوانید استفاده کنید:

“رندر سه بعدی بچه اسب آبی به سبک پیکسار، 4k، وضوح بالا، پرطرفدار در ایستگاه هنری”
“رندر سه بعدی از روباه به سبک پیکسار که توپهت پوشیده است، 4k، وضوح بالا، پرطرفدار در ایستگاه هنری”
“داخلی میخانه فانتزی | نقاشی دیجیتال نفس گیر با رنگ های گرم هنر شگفت انگیز مسحورکننده، گیرا، ایستگاه هنری 3”
«خانه به هم ریخته در جنگل | انیمه نقاشی رنگ روغن با وضوح بالا cottagecore ghibli الهام گرفته از 4k”
«باغ ها و برج های کاخ آلمانی | نقاشی رنگ روغن، ترند در آرت استیشن، انیمه”
«دشت‌زار آرکادی سبز بت‌نشین با گوسفند اثر توماس کول، نقاشی دیجیتالی نفس‌گیر با رنگ‌های آرام، هنر شگفت‌انگیز، ایستگاه هنری 3، کلبه‌خانه»
“تصویر دیجیتالی از یک شهر قرون وسطایی، 4k، با جزئیات، پرطرفدار در ایستگاه هنری، فانتزی”
“تصویر دیجیتالی یک کتابخانه استیمپانک با ماشین های ساعت، 4k، جزئیات، پرطرفدار در ایستگاه هنری، رنگ های زنده فانتزی”
«روباه سفید در منطقه آرکادیا | نقاشی دیجیتال نفس گیر با رنگ های زنده هنر شگفت انگیز مسحور کننده، گیرا، ایستگاه هنری 3، سبک ژاپنی”

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی در ساخت عکس از طریق سایت‌ها و ابزارهای مختلفی بازنمایی می‌شود. اما این همه ابزار ممکن است نتوانند نیازهای همه مخاطبان را شناخته و برطرف کنند. بنابراین، برای جلوگیری از صرف زمان و هزینه زیاد، شما می‌توانید در سایت AvalAi هم زمان به بیش از ۱۵۰ نوع مدل مختلف هوش مصنوعی به صورت رایگان و نامحدود دسترسی داشته باشید.