در عصر دیجیتال حال حاظر که شاهد آن هستیم، هوش مصنوعی (AI) به عنوان یکی از محورهای اصلی تحولات تکنولوژیک، نقش کلیدی در تسریع پیشرفت‌های کسب‌وکارها و توسعه فناوری‌های نوین ایفا می‌کند. پلتفرم AvalAI با ارائه سرویس جدید API خود، امکان دسترسی آسان و کارآمد به این فناوری‌های پیشرفته را فراهم می‌کند. این سرویس با هدف افزایش دسترسی و انعطاف‌پذیری در به‌کارگیری خدمات هوش مصنوعی طراحی شد است و مزایای متعددی را به همراه دارد و می‌تواند تحولی بزرگ در نحوه استفاده از هوش مصنوعی در ایران ایجاد کند.

مزایای استفاده از سرویس API در پلتفرم AvalAI

دسترسی بدون مرز

پلتفرم AvalAI به کاربران خود امکان دسترسی به طیف وسیعی از مدل‌های هوش مصنوعی را می‌دهد. این مدل‌ها شامل آخرین دستاوردهای شرکت‌های برتر دنیا مانند OpenAI، Google و Anthropic هستند. (در حال حاظر تنها سرویس‌های OpenAI قابل ارائه است) استفاده از این خدمات می‌تواند به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها کمک کند تا با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی، عملکرد خود را بهبود ببخشند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

انعطاف‌پذیری و سازگاری

سرویس API پلتفرم هوش مصنوعی AvalAI با ارائه انعطاف‌پذیری حداکثری در استفاده از خدمات، به کاربران امکان می‌دهد که بر اساس نیازهای خود، خدمات مورد نظر را انتخاب و استفاده کنند. این سرویس همچنین با اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی و پلتفرم‌های توسعه سازگار است، که این امر موجب سهولت استفاده و ادغام در سیستم‌های موجود می‌شود.

برای استفاده از کلیدهای API پلتفرم AvalAI نیازی به ویرایش یا نوشتن کد‌های جدید ندارید، به آسانی با جایگزینی کلید‌های AvalAI در کتابخانه OpenAI و تغییر base_url به https://api.avalai.ir/v1 در سریعترین زمان ممکن به زیرساخت AvalAI مهاجرت کنید، برای اطلاعات بیشتر به راهنمای استفاده از کلید‌های API در پلتفرم AvalAI مراجعه کنید.

پشتیبانی و امنیت

AvalAI به امنیت و پشتیبانی از کاربران اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. سرویس API این پلتفرم با استفاده از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته، اطمینان از حفظ داده‌ها و اطلاعات کاربران را فراهم می‌آورد.  AvalAI از داده‌های رد و بدل شده (اطلاعات ورودی کاربر و اطلاعات خروجی مدل) از طریق API اکیدا هیچ گونه استفاده‌ای نمی‌کند و این اطلاعات از نظر AvalAI محرمانه تلقی می‌شوند. البته نسخه اولیه داده‌ها تنها به مدت ۴۸ ساعت بر روی حافظه موقت سرورها جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، نگهداری می‌شود. همچنین برای اطمینان از امنیت حداکثری، دسترسی به سرورهای API تنها به مدیر ارشد AvalAI محدود شده است.

علاوه بر این، تیم پشتیبانی AvalAI به صورت ۲۴/۷ آماده پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات احتمالی کاربران است.

نحوه کارکرد سرویس API

سرویس API در پلتفرم AvalAI به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از کلید‌های API که از طریق پیشخوان حساب کاربری قابل مدیریت هستند، به خدمات هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند. کاربران می‌توانند به سادگی با تغییر URL پایه در کتابخانه‌های مورد استفاده خود، از این سرویس‌ها بهره‌مند شوند.

ساختار پرداخت در AvalAI

AvalAI دو گزینه برای استفاده از API‌ها ارائه می‌دهد: پرداخت ریالی (تومان یا IRT) و UNIT (معادل قیمت یک واحد USDT). کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند.

کاربران می‌توانند هزینه استفاده از API را مستقیماً از طریق درگاه امن بانکی شبکه شتاب پرداخت کنند

پرداخت با UNIT

در این روش، کاربران می‌توانند موجودی ریالی حساب کاربری خود را به UNIT (هر واحد اعتبار یا UNIT معادل یک تتر یا USDT است) تبدیل کنند که بر اساس قیمت لحظه‌ای USDT به تومان محاسبه می‌شود. اگر کاربران تصمیم به تبدیل تومان به UNIT داشته باشند، باید هزینه ۳٪ کارمزد تبدیل را پرداخت کنند. همچنین، در صورت تبدیل UNIT به IRT، هزینه ۶٪ کارمزد تبدیل اعمال می‌شود. این گزینه به کاربران امکان می‌دهد تا از نوسانات ارزی محافظت کنند و هزینه‌های خود را بر اساس قیمت‌های جهانی مدیریت نمایند.

پرداخت با موجودی ریالی

درصورتی که تمایلی به تبدیل موجودی ریال خود به UNIT ندارید، سیستم به صورت خودکار (on-demand) در لحظه هزینه مصرف شما را طبق تعرفه لحظه‌ای USDT تبدیل و کسر می‌کند، در این حالت شما دیگر هزینه‌ کارمزد تبدیل نمی‌پردازید.

جمع‌بندی

سرویس جدید API پلتفرم AvalAI یک قدم مهم در جهت دموکراتیزه کردن دسترسی به خدمات هوش مصنوعی است. با ارائه دسترسی آسان، انعطاف‌پذیر و امن به این خدمات، AvalAI به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از قدرت AI برای رشد و نوآوری در پروژه‌ها و محصولات خود بهره‌مند شوند. با استفاده از ساختار پرداخت متنوع و انعطاف‌پذیر AvalAI، کاربران می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه از خدمات هوش مصنوعی ارائه دهندگان جهانی از جمله OpenAI استفاده کنند.