هوش مصنوعی گوگل به تازگی به روز رسانی “محتوای مفید” خود را منتشر کرد، که به منظور بهبود کیفیت نتایج جستجو است. این به روز رسانی چندین ترفند مثبت را برای پیداکردن صفحاتی که فقط برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ساخته شده‌اند، وعده داده است.

با این حال، برخی از صاحبان وب‌سایت‌ها نگران هستند که این به روز رسانی باعث شود صفحات آنها در رتبه بندی پایین بیاید. آنها ادعا می‌کنند که این به روز رسانی محتوای هوش مصنوعی را که اغلب از کیفیت پایین‌تری برخوردار است، ترجیح می‌دهد.

مورگان اورهولت، یک نویسنده وبلاگ، یکی از صاحبان وب‌سایت‌هایی است که می‌گوید از به‌روزرسانی جدید گوگل آسیب دیده است. او می‌گوید که نیمی از ترافیک وب سایت او یک شبه ناپدید شد.

شخص دیگری در انجمن صاحبان وب سایت نوشت: “این یک شوخی است.” “من محتوای طولانی دارم، خوب نوشته شده، به خوبی تحقیق شده است، پر از محتوای تصویر اصلی است که درکنار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دیده نمی‌شود. او ادامه داد: ظاهرا گوگل ناشران را مجبور می کند که هرزنامه های هوش مصنوعی تولید کنند یا حذف شوند.”

گوگل می‌گوید که محتوای هوش مصنوعی را به همان روشی که محتوای ایجاد شده توسط انسان را رتبه‌بندی می‌کند، رتبه‌بندی می‌کند. با این حال، صاحبان وب‌سایت‌ها نگران هستند که این عوامل کافی برای جلوگیری از تأثیر محتوای AI بر نتایج جستجو نباشد.

نگرانی‌ها از هوش مصنوعی گوگل

یکی از سخنگویان این کمپانی به اینسایدر گفت: «سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید برای نشان دادن محتوای بیشتری در نتایج جستجو که برای کمک به مردم یا اطلاع‌رسانی به مردم ایجاد شده‌اند، و محتوای کمتری که صرفاً برای رتبه‌بندی بهتر در جستجوی Google ایجاد شده است، طراحی شده است».

این تغییر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تولیدکنندگان محتوا داشته باشد. سایت‌هایی که محتوای باکیفیت و مفید تولید می‌کنند، ممکن است شاهد افزایش ترافیک خود باشند.

با این حال، این تغییر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی داشته باشد. این بدان معناست که این مدل‌ها ممکن است محتوایی تولید کنند که تکراری یا غیرمفید باشد.

با این حال، این تغییر در تعریف “محتوای مفید” نشان می دهد که این شرکت ممکن است در حال تغییر جهت به سمت محتوایی است که توسط ماشین ها تولید می شود.

اورهولت یکی از متخصصان این حوزه گفت: «دیروز شاهد کاهش 55 درصدی ترافیک عادی بودیم، امروز حتی بدتر است»، جان اورهولت، که چندین وب‌سایت مرتبط با سفر را اداره می‌کند، گفت. او مشاهده کرد که صفحاتی که قبلاً برای عبارات خاصی رتبه اول را داشتند به رتبه پنجم، ششم یا هفتم در نتایج جستجوی گوگل سقوط کردند. او افزود که صفحات وب سه یا چهار ساله اکنون بالاتر از او قرار دارند.

اورهولت گفت که این تغییر برای او و سایر صاحبان وب‌سایت‌های سفر که به‌طور منظم محتوای جدید و باکیفیت تولید می‌کنند، «شوکه‌کننده» است. او گفت که «هیچ چیز در وب‌سایت‌های ما تغییر نکرده است، اما اکنون در رتبه‌بندی‌ها پایین‌تر هستیم».

اورهولت گفت که او «اکنون در حال بررسی گزینه‌های خود برای مقابله با این تغییر» است. او گفت که ممکن است مجبور شود محتوای خود را بیشتر تولید کند، یا ممکن است مجبور شود روی استراتژی‌های بازاریابی جدیدی سرمایه‌گذاری کند.

بازنویسی با هوش مصنوعی گوگل

گوگل اعلام کرد که سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید خود را به‌روزرسانی کرده است. این به‌روزرسانی برای نشان دادن محتوای بیشتری در نتایج جستجو که برای کمک به مردم یا اطلاع‌رسانی به مردم ایجاد شده‌اند، و محتوای کمتری که صرفاً برای رتبه‌بندی بهتر در جستجوی Google ایجاد شده است، طراحی شده است.

این تغییر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تولیدکنندگان محتوا داشته باشد. سایت‌هایی که محتوای باکیفیت و مفید تولید می‌کنند، ممکن است شاهد افزایش ترافیک خود باشند. در مقابل، سایت‌هایی که محتوای کم‌ارزش یا تولید شده برای رتبه‌بندی تولید می‌کنند، ممکن است شاهد کاهش ترافیک خود باشند.

با این حال، این تغییر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی داشته باشد. مدل‌های بزرگ زبان، که اغلب برای ایجاد محتوای هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، بر روی انبوهی از محتوای آنلاین، از جمله محتوایی که از اینترنت عمومی حذف شده است، آموزش داده می‌شوند. این بدان معناست که این مدل‌ها ممکن است محتوایی تولید کنند که تکراری یا غیرمفید باشد.

جان مولر، مدافع این نوع جستجوی جدید است، اخیراً با یکی از صاحبان وب‌سایتی که بر ارزش خالص افراد مشهور تمرکز دارد، درباره وب‌سایت آنها بحث کرد. این صاحب وب‌سایت از ChatGPT، یک مدل زبان بزرگ از OpenAI، برای تولید محتوای وب‌سایت خود استفاده می‌کرد.

مولر به صاحب وب‌سایت گفت که محتوای تولید شده توسط ChatGPT ممکن است برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو گوگل مشکل ایجاد کند. او گفت که گوگل به دنبال محتوایی است که “برای کمک به مردم یا اطلاع‌رسانی به مردم ایجاد شده است”.

پاسخ مولر نشان می‌دهد که گوگل در موقعیت دشواری قرار گرفته است. از یک سو، این شرکت می‌گوید محتوای هوش مصنوعی خوب است، اما از سوی دیگر، مولر از صاحب سایت به دلیل استفاده از ChatGPT انتقاد می‌کند.

مسیر یادگیری ماشینی در آینده جست و جو ها

گوگل باید تصمیم بگیرد که چگونه محتوای هوش مصنوعی را در نتایج جستجو خود رتبه‌بندی کند. اگر این شرکت رتبه محتوای AI را به طور کامل پایین بیاورد، ممکن است تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی را از تولید محتوای جدید بازدارد. با این حال، اگر گوگل محتوای هوش مصنوعی را بدون قید و شرط رتبه‌بندی کند، ممکن است کاربران با محتوایی مواجه شوند که تکراری، غیرمفید یا حتی مضر است.

گوگل باید راهی برای رتبه‌بندی محتوای هوش مصنوعی بر اساس کیفیت و مفید بودن آن پیدا کند. این شرکت باید از تولیدکنندگان AI حمایت کند تا محتوای باکیفیت و مفید تولید کنند.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، اخیراً در مورد محتوای هوش مصنوعی (AI) اظهار نظر کرده است. او گفت که تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی باید روی محتوای منحصر به فرد، جذاب و با کیفیت بالا تمرکز کنند که به وب اضافه می کند.

مولر در پستی در وبلاگ خود نوشت: “من فکر می کنم باید روی محتوای منحصر به فرد، جذاب و با کیفیت بالا تمرکز کنید که به وب اضافه می کند.” “این بدان معناست که باید محتوایی تولید کنید که به طور واضح ارزشمندتر از آنچه قبلاً در وب وجود دارد باشد.”

او گفت: «طبق تعریف، اگر از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای خود استفاده می‌کنید، از سایت‌های دیگر بازنویسی می‌شود. “بنابراین، اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که این محتوا واقعاً جدید و منحصر به فرد است.”

تشخیص محتوای هوش مصنوعی غیرممکن است

گوگل در حال توسعه روش‌هایی برای تشخیص محتوای تولید شده توسط AI است. این شرکت از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی الگوهای خاص در متن تولید شده توسط AI استفاده می‌کند. با این حال، این روش‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و هنوز کامل نیستند.

در حال حاضر، تشخیص تفاوت بین محتوای تولید شده توسط ماشین و کار انسانی غیرممکن است. این مشکلی است که باید به زودی حل شود، زیرا تولید محتوای متنی توسط AI به طور فزاینده‌ای رایج می‌شود.

گوگل در حال حاضر با چالش جدیدی در زمینه محتوای هوش مصنوعی روبرو است. این شرکت همچنان می گوید که محتوایی که به طور کامل برای هدف یا رتبه بندی بالا در نتایج جستجو ساخته شده است مجازات خواهد شد.

این تغییر سیاست می تواند منجر به سیل محتوای تولید شده توسط ماشین در وب شود. هوش مصنوعی مولد تولید محتوا را بسیار آسان تر و سریع تر می کند. این امر تولید محتوای جدید و منحصر به فرد را برای هر کسی با دسترسی به اینترنت آسان تر می کند.

انتخاب اینکه کدام وبلاگ یا تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی بهتر از وبلاگ دیگری است، از میان هزاران وبلاگ در یک موضوع – همه به طور خودکار در عرض چند ساعت منتشر می شوند – حتی برای یک شرکت فناوری به زرنگی مانند گوگل، یک کار دشوار خواهد بود.

گوگل برای مقابله با این چالش باید روش های جدیدی برای تشخیص و ارزیابی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کند. این شرکت همچنین باید راه هایی برای اطمینان از اینکه محتوای هوش مصنوعی با کیفیت بالا و مفید است، پیدا کند.