زوماتو، پلتفرم تحویل غذا

 زوماتو، پلتفرم محبوب تحویل غذا، یک ویژگی جدید هوش مصنوعی (AI) را برای کمک به مشتریان در تصمیم‌گیری غذایی معرفی کرد. این چت بات،به عنوان یک متخصص غذای مجازی عمل می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا رستوران‌های مناسب را برای نیازهای خود پیدا کنند.

با Zomato AI، مشتریان می‌توانند در یک چت شرکت کنند و علاقه خود را بیان کنند. هوش مصنوعی سپس توصیه‌هایی از جمله جزئیات رستوران‌هایی که می‌توانند خواسته‌های غذایی آنها را برآورده کنند، ارائه می‌دهد. این ویژگی به ویژه برای افرادی مسافران در یک شهر غریب مفید است، زیرا فرآیند پیدا کردن محل یک رستوران معتبر را ساده می کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد زوماتو این است که اجازه می‌دهد مشتریان چندین درخواست را ارسال کنند. این بدان معناست که آنها می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد رستوران‌ها ارائه دهند و هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهد.

زوماتو می‌گوید که این چت بات در حال توسعه است، اما امیدوار است که به مشتریان کمک کند تا تجربه غذا خوردن بهتری داشته باشند.

زوماتو، پلتفرم تحویل غذا، همچنین یک ربات چت هوش مصنوعی جدید را برای اعضای طلایی خود راه اندازی کرد. این ربات چت به عنوان یک همدم غذایی عمل می کند و به مشتریان کمک می کند تا غذای مورد علاقه خود را پیدا کنند.

Zomato AI می تواند به سؤالات سختی مانند “وقتی گشنه هستم چه بخورم؟” یا “آیا می توانم چیزی بخورم که پروتئین بالا و کربوهیدرات کم باشد؟” پاسخ دهد. و این اطمینان حاصل می‌شود که مشتریان زوماتو غذای عالی را مطابق با ترجیحات خود پیدا می کنند.

Zomato در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و فقط برای اعضای طلایی زوماتو در دسترس است. اعضای طلایی دسترسی زودهنگام به این ویژگی را خواهند داشت که به آنها امکان می دهد از یک تجربه خوشایند در غذا خوردن لذت ببرند.

زوماتو برنامه های خود را برای پذیرش هوش مصنوعی در ماه گذشته اعلام کرد و این شرکت حتی مهندسان متخصص در علوم مستندات، پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین را استخدام کرد.

علاوه بر این، آنها همچنین یک مدیر توسعه محصولات هوش مصنوعی را برای رهبری پروژه منصوب کردند. ابزار هوش مصنوعی تنها به اپلیکیشن تحویل غذا محدود نخواهد شد، بلکه برای سرویس Blinkit که در کشور هند مستقر است، نیز بهبود خواهد یافت.

Swiggy نیز در حال توسعه ربات چت هوش مصنوعی خود است

Swiggy، رقیب زوماتو، نیز در حال توسعه ربات هوش مصنوعی خود است. این شرکت قصد دارد ربات چت خود را در مهرماه امسال راه اندازی کند.

Swiggy ربات خود را با استفاده از 50 میلیون توکن آموزش داد و از پاسخ‌های دقیق و بی‌درنگ آن اطمینان حاصل می‌کند. Swiggy همچنین با گنجاندن ربات چت در برنامه خرید مواد غذایی خود،یعنی Instamart، قدمی فراتر می برد.

این پلتفرم تحویل غذا، اعلام کرد که با یک شخص ثالث برای توسعه یک ربات چت هوش مصنوعی با GPT-4 همکاری می کند.

GPT-4 یک مدل زبانی بزرگ است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این مدل می تواند متن تولید کند، زبان ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سوالات شما به روشی آموزنده پاسخ دهد.

Swiggy می گوید که این ربات چت جدید به مشتریان کمک خواهد کرد تا رستوران ها و غذاهای مورد نظر خود را پیدا کنند. این ربات همچنین می تواند در پاسخ به سوالات مربوط به سفارشات، تحویل و سایر مسائل به مشتریان کمک کند.

این همکاری Swiggy را به لیست طولانی شرکت هایی می پیوندد که از هوش مصنوعی برای بهبود تجربیات مشتریان خود استفاده می کنند. سایر شرکت های فعال در این زمینه عبارتند از زوماتو، Amazon و Google.